Články

Výpis článků

5 kroků, jak přesunout data z Eshop-rychle na Shoptet

5 kroků, jak přesunout data z Eshop-rychle na Shoptet

Migrace eshopu na Shoptet se skládá z těchto kroků:

 

1. Příprava dat pro migraci

V této fázi je potřeba vygenerovat a upravit *.CSV  soubor s daty o produktech.

E-shop → Import → Hromadný import produktů do eshopu.

Zvolte kódování Windows-1250 a klikněte na zelené tlačítko Vygenerovat aktuální CSV soubor(y).
Soubor si uložte k sobě do počítače.

1a-e-rychle

sipka

2. Vytvoření nového eshopu na Shoptetu

Na webu Shoptetu si založte testovací verzi eshopu (stačí zadat e-mail, na který vám dorazí potřebné údaje).

1-e-rychle

sipka

 

3. Import dat do nového eshopu na Shoptetu

Připravený *.CSV soubor z bodu 1 otevřete v libovolném tabulkovém procesoru (Excel, LibreOffice Calc, Google Sheets).  Soubor přeuložte/vyexportujte do formátu *.xlsx. S tímto souborem budeme pracovat.

Musíme přejmenovat názvy prvního řádku z formátu, který používá  Eshop-rychle na formát shoptetu:

Eshop-rychle Shoptet Poznámka
Kod vyrobku code
pairCode
Nazev vyrobku name
Druhy nazev vyrobku appendix
Popis vyrobku description
Cena pred slevou standardPrice
Nase cena price
Nakupni cena purchasePrice
Obrazek (puvodni velikost) image Pro správný export obrázků je nutné zadat kompletní url obrázku.
Merna jednotka unit
Obrazek 1, Obrazek 2 atd. image2, image3 atd.
Pripojene produkty (oddelujte znakem „|“) relatedProduct Pro více produktů je třeba přidat sloupce: relatedProduct, relatedProduct2, relatedProduct3 atd.
Novinka (1|0) new
Skladem (pocet kusu) stock
Minimalne k objednani minimumAmount
Skladova pozice stockLocation
V akci (1|0) action
DPH (1|2|3|4|5) percentVat Eshop-rychle používá tyto hodnoty v nastavení DPH: 1 = 21, 2 = 15, 3 = 10, 4 = 0, 5 = 0.
Jmeno vyrobce manufacturer
EAN kod ean
Tento produkt nezobrazovat v eshopu productVisibility Shoptet má pro produkty více možností viditelnosti oproti Eshop-rychle: visible, hidden, blocked ,showRegistered, blockUnregistered ,cashdeskOnly, detailOnly
Skryt tlacitko koupit productVisibility
Hmotnost weight
Zarazeni do kategorie (oddelujte znakem „|“) defaultCategory |categoryText  musí se spárovat přes vazební číslo
Doprava zdarma freeShipping
Neuplatnovat slevovy kupon applyDiscountCoupon
Strucny popis stranky (description) metaDescription
Nazev stranky (title) seoTitle
Nazev produktu pro feed (generovano automaticky) xmlFeedName
MPN partNumber
Parametr textProperty, textProperty2, textProperty3 Eshop-rychle ukládá parametry do sloupce Parametry a odděluje je skupinou znaků Název#-#|-|parametr.  Shoptet je ukládá do samostatných sloupců textProperty a odděluje je středníkem. Příklad: Pro Eshop-rychle: Sloupec Parametr: výška#-#150cm|-|šířka#-#60cm Pro Shoptet : Sloupec textProperty, výška;150cm Sloupec  textProperty2 šířka;60cm  
Bazar (1|0) itemType Pro bazarové produkty upravte hodnotu na bazaar Pro ostatní produkty: product  je nový produkt set je sada service je služba
Zbozi.cz – max. cena prokliku zboziCpc
Zbozi.cz – nezobrazovat ve feedu zboziHidden
Zbozi.cz – max. cena prokliku (fulltext) zboziSearchCpc
Zbozi.cz – CONDITION itemConditionGrade
Zbozi.cz – CONDITION_DESC itemConditionDescription
Heureka.cz – Max. cena prokliku heurekaCpc
Heureka.cz – nezobrazovat ve feedu heurekaHidden

Na co si dát pozor:

  • Sloupec code musí být unikátní a musí obsahovat pouze znaky A–Z, 0–9 či speciální znaky _ /-. a mezeru.
  • Druhý sloupec musí být vždy pairCode
  • Třetí sloupec název produktu – name, na dalším pořadí nezáleží
  • Nemějte v tabulce prázdné sloupce a řádky (sloupce, které nemají ani hlavičku, např. pairCode může být prázdný), pokud ano, tak je smažte.
  • Eshop-rychle neexportuje varianty tak, aby je Shoptet správně naimportoval. Varianty musíte nastavit později.
  • Od října 2023 musí být produkty s variantami obalený v ATYPICAL_PRODUCT, takže např. místo <ATYPICAL_SHIPPING>1</ATYPICAL_SHIPPING> musí být nově:
    <ATYPICAL_PRODUCT><ATYPICAL_SHIPPING>1</ATYPICAL_SHIPPING></ATYPICAL_PRODUCT>
  • XML feed Shoptetu/Heureka si můžete ověřit na stránce https://www.shoptet.cz/xml-validace/

sipka

 

4. Import produktů do Shoptetu

Přihlaste se do administrace. V levé části klikněte do sekce Produkty → Import (první záložka Import)

Zaškrtněte první variantu – Neměnit produkty a varianty, které nejsou obsaženy v importovaném soubor, zbytek ponechte beze změny.

Vyberte soubor *.xlsx a vpravo nahoře klikněte na tlačítko Importovat.

2-e-rychle-1

sipka

 

5. Co je potřeba udělat před spuštění e-shopu?

  1. Zadat informace o obchodu, kontaktní a fakturační údaje:
    Základní nastavení → Nastavení obchodu  → Nastavení obchodu → Obecné
  2. Nastavte, zda jste plátci DPH či ne.
    Nastavení → Základní nastavení → Daně 
  3. Splnit nařízení GDPR pro e-shop.
  4. V sekci články upravit Obchodní podmínky a Podmínky GDPR. Na stránce ke stažení najdete univerzální OP a GDPR.
  5. Přidat podmínky prodeje v PDF do e-mailu s potvrzením objednávky pro zákazníka.
  6. Nastavit souhlasy od zákazníků.
    Nastavení → Administrace → Zabezpečení obchodu → Nastavení souhlasů 
  7. Vybrat si vhodný tarif pro ostrou verzi e-shopu.
  8. Upravit DNS záznamy domény tak, aby odkazovali na shoptet.
  9.  Nastavení SSL certifikátu:
    Nastavení → Administrace → Zabezpečení obchodu
Jak přidat vlastní vyhledávače do Chromu

Jak přidat vlastní vyhledávače do Chromu

V Google Chrome můžete adresní řádek používat jako vyhledávací pole. Zároveň máte možnost přidat vlastní vyhledávače či služby. Jak na to si ukážeme v tomto článku. Jako příklad jsem zvolil sledování zásilek České pošty.

Jak na vyhledávání v Google Chrome

Vpravo nahoře klikněte na tři tečky a přejdete do Nastavení:

chrome01

V levé sekci Vyhledávač klikněte na Spravovat vyhledávače

chrome11

Vpravo dole klikněte na Přidat

chrome31

Do políčka Vyhledávač přidáme název vyhledávače či služby.
Do políčka Klíčové slovo přidejte slovo podle kterého budeme hledat v adresním řádku.
Do Místo dotazu vložte url, které se stará o samotné vyhledávání. Pro Českou poštu je to https://www.postaonline.cz/trackandtrace/-/zasilka/cislo?parcelNumbers=.
To poznáme z adresního řádku, kde za = je to co hledáte a místo toho vložíme %s. Takže kompletní url pro Českou poštu, které vložíme do místo dotazu je https://www.postaonline.cz/trackandtrace/-/zasilka/cislo?parcelNumbers=%s a úpravy uložíme.

chrome51

chrome4a1

Samotné vyhledávání provedete tak, že v adresním řádku napíšete vámi zadané klíčové slovo (zasilka) a zmáčknete mezeru nebo tab a objeví se vyhledávač. Pak už zadejte libovolné hledané slovo a stiskněte Enter.

Poznamka-2020-05-28-145442

chrome61

Jednoduchá cesta, jak na WordPressu odebrat "category" z url adresy

Jednoduchá cesta, jak na WordPressu odebrat "category" z url adresy

V základním nastavení WordPressu nejde zakázat zobrazení category pro příspěvky. Pro tento účel existuje jednoduchý pluging Remove Category URL.

Plugin Remove Category URL

Plugin si můžete nainstalovat přes katalog pluginů nebo si ho můžete ručně stáhnout a pak nainstalovat na adrese:

Plugin nemusíte nikterak nastavovat, začne fungovati ihned po aktivaci.

Ve starších verzí Wordpressu fungovalo nastavení přes administraci a v souboru .htaccess. Ve verzi 5.x.x již nefungují.

Firefox Monitor vás upozorní na úniky dat

Firefox Monitor vás upozorní na úniky dat

Znáte službu Firefox Monitor od společnosti Mozilla? Služba dokáže zjistit jaké vaše osobní údaje byly někdy ukradeny. Stačí na stránce zadat váš email a pak se zobrazí v jakých únicích se zadaná emailová adresa nachází. Kromě hesel se zobrazují i další uniklá data (email, ip adresa, datum narození a další údaje).

K porovnání používá rozsáhlou databázi "Have I Been Pwned", kde se nacházejí úniky i z českých služeb (například velký únik z mall.cz). Zároveň máte možnost se nechat zasílat upozornění na budoucí úniky.

 

Ovládací prvky výpisu

4 položek celkem